you're reading...
MÉDIA

11. EFFIE reklámhatékonysági verseny 2012

Az EFFIE reklámhatékonysági versenyt idén 11. alkalommal rendezi meg a Rek­lám Világszövetség (IAA) Magyar Tago­zata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A nevezési időszak május 2-án indult, a versenyzők 12 kategóriában küldhetik be a pályázati anyagokat.

Az EFFIE reklámhatékonysági versenyre idén 12 kategóriában várják a nevezéseket a szervezők, akik kísérleti jelleggel egy új kategóriát is bevezettek: a „Big marketing idea” kategóriába olyan újszerű, eddig nem alkalmazott marketing megoldások bemutatását várják, amelyek döntően hozzájárultak a hatékony eredmény eléréséhez. A tavalyi jubileumi EFFIE kapcsán bevezetett „Hosszú távú hatékonyság” kategóriában is újra várják a pályázati anyagokat, ebben a kategóriában olyan kampányokat fogadnak el, amellyel a pályázó minimum három évig tartósan kiemelkedő eredményeket tud felmutatni. Változás 2012-ben, hogy a „Kis költségvetésű kampány” kategóriába idén kizárólag gazdasági célú, 5 millió forint alatt megvalósult kampányokkal lehet nevezni. A pályázatok leadására 6 hét áll az ügynökségek és a megrendelők rendelkezésére, a határidő 2012. június 15.


„Az EFFIE legfőbb küldetése, hogy évről évre megtalálja, megnevezze és jutalmazza az adott időszak leghatékonyabb kampányait és a mögöttük álló csapatokat. Az elmúlt évben az EFFIE hazai történetének legsikeresebb évét írtuk. Sikerének legfőbb titka az EFFIE állandó megújulása, új kategóriák kialakítása, valamint a kategóriák alakításával az összehasonlíthatóság finomítása. Ennek jegyében született idén az új, „Big Marketing Idea” kategória.” – nyilatkozta Megyer Örs, az EFFIE Felügyelő Bizottságának tagja.
A nagy érdeklődésre való tekintettel idén is lesz EFFIE workshop, ahol az EFFIE Felügyelő Bizottságának tagjai, zsűritagok, nyertes kampányok alkotói látják el hasznos információkkal a pályázni szándékozókat, valamint technikai tájékoztató is elhangzik majd az idei versenykiírásról, a pályázat beadásáról. Az EFFIE workshop programja hamarosan elérhető itt.

Az EFFIE-re érkező pályázati anyagokat a szokásos értékelési folyamatnak megfelelően neves szakemberekből álló zsűri szeptember elején bírálja el szigorú pontrendszer alapján. Az ünnepélyes díjátadó gálát október 12-én, a Nemzeti Színházban rendezik meg. A tavalyi EFFIE gálán 36 díjat osztott ki a zsűri, a leghatékonyabb kampánynak járó platina díjat a Volkswagen Amarok – Falka kampányáért a Rebel Rouse ügynökség vehette át.

Nevezés feltételei
1. A nevezés feltétele az előzetes regisztráció. Nevezni csak a www.effie.hu weboldalon lehet. Az online nevezési rendszer visszaigazolást küld a jelentkezésről, amennyiben a pályázó megfelelően töltötte ki a Nevezési dokumentációt. Részletek az online nevezés menüpont alatt.

2. A nevezés a Nevezési dokumentáció /1. Hatékonysági esettanulmány (A kampány leírása), 2. Kampányösszesítő, 3. Jegyzék, 4. Pályázati adatlap/ megfelelő módon történő kitöltése és a megjelölt kreatív anyagokkal együtt határidőre történő benyújtása révén történik.

3. Nevezéseket az alábbi 12 kategóriában fogadunk el:

1. Élelmiszer kategória:
a) étel (tejtermék, tészta, konzerv, kutyaeledel, stb.)
b) snack (édesség, desszert, keksz, stb.)
c) alkoholos italok
d) egyéb

2. Szolgáltatások kategória:
a) pénzügyi (bank, biztosító)
b) telekommunikáció
c) média (tv, rádió csatorna vagy műsor, online portal, stb.)
d) turizmus, utazás
e) egyéb

3. Image kategória

4. Társadalmi célú kampány kategória:
a) 1%-os kampány
b) egyéb

5. Fogyasztási cikkek:
a) kozmetikumok, szépségápolás
b) autóipar, alkatrészek
c) egyéb

6. Gyógyszer kategória:
a) OTC gyógyszerek
b) egyéb

7. Üzleti kommunikáció (b2b) kategória

8. Bevezetőkampány kategória:
a) termék / szolgáltatás bevezetés
b) termék / szolgáltatás újra bevezetése

9. Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok kategória (5 millió forint alatti)

10. Kereskedelem kategória

11. Hosszú távú hatékonyság kategória (min. 3 év tartósan kiemelkedő eredményei egy adott terméknél, szolgáltatásnál)

12. Big marketing idea – Olyan újszerű, eddig nem alkalmazott marketing megoldások bemutatása, amelyek döntően hozzájárultak a hatékony eredmény eléréséhez. – Kísérleti kategória!

Az EFFIE szervezői fenntartják annak jogát, hogy a benyújtott pályázatokat a pályázó tájékoztatása mellett az általa megjelölt kategóriától eltérő kategóriába átsorolják, valamint – szükség esetén – módjukban áll az egyes kategóriákat összevonni vagy további egységekre bontani.

4. A pályázatot mind a megbízó, mind a nevében eljáró ügynökség(ek) benyújthatja.

5. A pályázaton azok a kampányok vehetnek részt, amelyek a 2011. január 01. és 2012. május 31. közötti időszakban Magyarországon bemutatásra kerültek, s amelyek korábban az EFFIE-n nevezésre nem kerültek. A kampányok értékeléséhez a fent jelzett időszak utolsó napjáig elért, értékelhető eredmények szolgálhatnak alapul. Azok a kampányok is nevezhetők, amelyek közzététele ugyan már korábban megkezdődött, de a fenti időszakban még tartott, és amelyek erre a fent megjelölt időszakra vonatkozó eredményeiket adatokkal is igazolni tudják.

6. Nevezési díj, regisztráció
1 db nevezés 65.000 Ft+áfa
2 db vagy több nevezés 55.000 Ft+áfa
A nevezés előzetes regisztrációhoz kötött. Egy regisztráció egy nevezést jelent. A regisztráció kötelezettséggel jár: ha a regisztrációt követő 10 naptári napon belül a regisztrációt nem mondja le írásban a nevező, de mégsem érkezik be a pályázat a nevezési határidő végéig, a szervezők jogosultak a nevezési díj 50%-át kiszámlázni a regisztráló cég/ügynökség felé.

7. Egy nevezés csak egy kampányt tartalmazhat.

8. A nevezési díjat a MAKSZ által kiállított számlán kell átutalni a feltüntetett számlaszámra a feltüntetett fizetési határidő betartásával! A nevezési díj határidőre történő befizetésének hiányában a nevezés érvénytelennek minősül.

9. A nevezési díjak visszatérítésére nincs mód.

10. Nevezési határidő: 2012. június 15.

Az EFFIE szervezői fenntartják annak jogát, hogy a fenti határidőt adott esetben, megfelelő számú pályázó előzetes jelzése és kérése alapján meghosszabbítsák. A határidő meghosszabbításáról és az új határidőről minden már regisztrált pályázót elektronikusan írásban értesítenek a kiírók és azt a weboldalon is közzé teszik.

11. A késedelmesen benyújtott pályázatok késedelmi díja 20.000,- Ft + ÁFA. A határidő után beérkező pályázatokat (legkésőbb a határidőt követő 3 munkanapig) a szervezők csak abban az esetben fogadják el, ha a pályázó a határidő előtt legalább 3 munkanappal előbb írásban jelezte a nevezési szándékát a szervezők felé, valamint ha a késedelmes határidőre mind a pályázati, mind a késedelmi díjat befi zette a megadott számlaszámra.

12. Nem vehet részt az EFFIE-n az a pályázat, amely Magyarországon hatályos törvényt, etikai normát vagy harmadik személy jogos érdekét sérti.

13. Nem vehet részt az EFFIE-n az a pályázat, amelynek a kampány-leírásában szereplő termék / szolgáltatás bármely típusú marketing kommunikációjával kapcsolatban, a kampányidőszak első napját megelőző egy éven belül, valamint a kampányidőszak kezdete és a nevezési határidő között bármilyen jogi, etikai elmarasztalás volt. A termék / szolgáltatás alatt a pályázatban szereplővel teljesen azonos terméket / szolgáltatást kell érteni. A tiltás nem terjeszthető ki az előállító cégre.

14. A pályázatokat magyar nyelven kell leadni.

FORMAI KÖVETELMÉNYEK
1. Minden információt a rendelkezésre álló helyen kell megjeleníteni, a kampány ismertetésére csak a megadott üres helyek használhatók.
2. A pályázók az ügynökség nevét sem a Hatékonysági esettanulmányban, sem a kreatív anyagokon nem tüntethetik fel!
3. A kampányleírásban a grafikonoktól és adattáblázatoktól eltekintve semmiféle képi elem nem használható! (például logó sem).
4. A kampányleírást fekete betűkkel kell kitölteni. A feketétől eltérő színek kizárólag a grafikonok és táblázatok esetében alkalmazhatók.
5. A pályázatokhoz a megadott formátumban mellékelni kell a kampány kreatív anyagait.
6. A beküldött összes kreatív anyag pontos címét az EFFIE Jegyzékben is fel kell tüntetni.
7. Az érvényesség feltétele, hogy a nevezés az online nevezés menüpont alatt található metodika szerint történik.
8. A szervezőknek csak azt a nevezést áll módjukban érvényesnek tekinteni, amelynek nevezési díja a megadott határidőre átutalásra került.

A fenti szempontok megsértése a pályázat kizárását vonhatja maga után. A nevezési díj a kizárt pályázatok esetében sem igényelhető vissza.
További részletek az EFFIE Awards honlapján

forrás: sff.hu

Advertisements

Interakció

Még nincs hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: